Діти та гроші

Дошкільний вік – період стрімкого розвитку дитячого організму та, водночас, початок шляху дитини до відкриття свого внутрішнього світу. Інтереси малюка не мають меж, кожна подія залишає слід у дитячій пам’яті, кожне нове заняття формує світогляд, впливає на становлення особистості. Відбуваються зміни на фізичному, інтелектуальному та духовному рівні. Можна сказати, що настає момент істини, коли малюк здобуває основні навички, звички, якості, з якими далі піде у життя.
Глобальні зміни завжди пов’язані з певними моральними труднощами для людини. Враховуючи швидкість, масштаби метаморфоз, психологічні проблеми дошкільнят теж мають місце. Батькам слід бути готовими зустрітися з ускладненнями розвитку самосвідомості, трохи розбиратися у дитячій психології дошкільнят, щоб знати, як правильно вчинити у критичній ситуації, допомогти дитині подолати проблеми.

ДВИГУН ПСИХОЛОГІЧНИХ ЗМІН

Психічний розвиток дитини дошкільного віку формується на основі таких перетворень:
  • інтенсивний розвиток творчої правої півкулі, перехід до складного, ініціативного сприйняття, заснованого на власному досвіді;
  • стрімкий розвиток координації, моторики, мовлення;
  • усвідомлення своєї індивідуальності;
  • духовна близькість з батьками, підвищена потреба в їх любові, увазі;
  • розвиток практичного мислення, творчих задатків;
  • визначення своїх потреб, бажань, цілей;
  • безмежний пізнавальний інтерес.

ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНЯТ

Займаючись вихованням сина, доньки дошкільного віку, батьки одного дня помічають кардинальні зміни характері. Дитина не слухається, демонструє невластивий тип поведінки.
Список основних проблем психологічного розвитку дітей дошкільного віку:
  1. Інтелектуальні проблеми – порушення уваги, концентрації, труднощі зі сприйняттям, запам’ятовуванням інформації.
  2. Ускладнення емоційного, особистісного характеру – збудливість, пригніченість, дратівливість, занепокоєння, страх.
  3. Поведінкові проблеми – брехня, агресивний настрій, хамство.
  4. Неврологічні ускладнення – порушення сну, слабкість, підвищена стомлюваність, нервові тики.
  5. Соціальні труднощі – образливість, безпідставне прагнення домінувати.
Кожна проблема за списком суттєва, вимагає глибокого аналізу, пошуку причин і можливостей усунення.
Наприклад, показний непослух може бути наслідком самовизначення, спроби розібратися в собі. Брехня дитини – явище неоднозначне. Тут можлива нездатність розділяти вигадку й реальність, острах батьків, недовіра до оточення, намагання самоствердитися.
Завищена самооцінка, невпевненість виникають на ґрунті культури взаємовідносин у сім’ї. Зазвичай це буває за умови постійної критики з боку батьків, порівняння малюка з іншими дітьми та навпаки, перебільшенні особистісних, інтелектуальних якостей дитини.
Тривожність, як властивість характеру, теж формується в процесі виховання. Занадто великі очікування дорослих змушують малюка турбуватися з приводу кожної невдачі. У результаті – низька самооцінка на тлі великих амбіцій.
Як поводитися батькам зі своїми дітьми, щоб не допустити психологічних порушень у дітей дошкільного віку? Пам’ятайте, у період самовизначення дитина як ніколи потребує вашої підтримки. Однак батьківська задача лише в тому, щоб м’яко, непомітно спрямовувати дитину, поважаючи її особистість, свободу, самостійність.
Зрозуміти причини виникнення проблеми психічного розвитку дітей у дошкільному віці допоможе знання основних потреб дитини. Це рух, спрага нових вражень, спілкування. Тому для формування цілісної особистості маляті потрібно жити в любові, обов’язково проводити час з однолітками, грати, мати можливість всебічно розвиватися. Не так вже й багато!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

КОНФЛІКТИ МІЖ БАТЬКАМИ ТА ДІТЬМИ: ПРИЧИНИ ТА СПОСОБИ ЇХ ПОДОЛАННЯ

Роль сім’ї у професійному визначенні підлітків

Профілактика стресів у педагогічній практиці