5 ідей, як зробити батьківські збори цікавими

кі батьківські збори вам сподобаються більше? Коли батьки приходять на визначену зарання годину, сідають за парти і протягом 40-ка хвилин слухають про успіхи та невдачі своїх дітей? Чи, можливо, вам імпонують батьківські збори, де вчителі разом з батьками п’ють чай, грають в ігри, спілкуються із психологом чи даютьмайстер-класи?
Інтерактивні батьківські збори насамперед ґрунтуються на принципі партнерства та діалогу. Сенс полягає в тому, щоб не нав’язувати учасникам погляди вчителів, а спонукати шукати власний вихід із ситуації, знайомитись та вчитись взаємодіяти колективом.
Журналістка “Нової української школи” підготувала добірку ідей інтерактивної взаємодії з батьками, що можуть замінити звичні батьківські збори та стати у пригоді директорам, вчителям та самим батькам.

ДІАЛОГ

Учитель пропонує батькам об’єднатися у 5-6 груп або об’єднує батьків сам. Далі – пропонує кілька ситуацій, до яких треба віднайти вирішення. Кожен у групі може ділитись власною думкою. Протягом 5-10 хвилин групи мають презентувати на дошці або на аркушах паперу остаточну відповідь.
Потім надається слово одному доповідачеві від кожної групи. Вчитель фіксує та зачитує остаточний спільний варіант.
Пропоновані ситуації:
  • Вашу дитину штовхнув/-ла однокласник чи однокласниця. Як варто вчинити батькам?
  • Ваша дитина відвідувала футбол, але згодом вирішила покинути. Далі – танці, від яких син чи дочка теж відмовились. Потім – художня школа, де дитина також не закінчила навчання. Тепер вона хоче відвідувати волейбол. Що будете робити?
  • Останнім часом ваша дитина змінилась: уникає запитань, не розповідає нічого, часто задумливо дивиться у вікно. Ваші дії?

БАТЬКІВСЬКІ ЧИТАННЯ

Учитель пропонує батькам прочитати книгу про дитячу психологію чи поведінку. На це відводиться якийсь термін – наприклад, 2-3 місяці. Під час читання батьки мають занотовувати те, що їм найбільше подобається або не подобається у книзі.
Водночас, запитання, які найбільше турбують батьків, можна дізнатись через опитування. Підібрати літературу можна, залучивши психолога та бібліотекаря.
Після прочитання батьки разом з учителем обговорюють книгу та зачитують найцікавіші моменти. Це дає можливість не тільки слухати педагогів, а й самим вивчати літературу на тему виховання та підходу до дітей. Читання допомагають батькам ознайомитись із традиціями виховання дітей в інших родинах, переглянути ставлення до дитини.
Орієнтовні теми:
– Як формувати та розвивати вольові зусилля дитини?
Література: У. Джемс “Психологія в бесідах з вчителями”
– Як навчити дитину бути самостійною?
Література: М. Коляда “Шпаргалка для батьків”, Д. Літкотт-Гаймс “Як виховати дорослого”
– Як зацікавити дітей мистецтвом?
Література: Барб-Ґалль Франсуаза “Як розмовляти з дітьми про мистецтво”
– Як досягти гармонії у спілкування з дитиною?
Література: Д. Сігел, Тіна Брайсон “Досить істерик! Комплексний підхід до гармонійного виховання дитини”
– Як стати “супербатьками”?
Література: Е. Райшер “Супербатьки. 75 успішних стратегій виховання”
– Як знайти “ключ” до своєї дитини?
Література: Мері Шіді Курсінка “Виховання надзвичайної дитини”

БАТЬКІВСЬКІ ДОРУЧЕННЯ

Сенс цієї взаємодії полягає в тому, щоб дати доручення дитині, яка передала б його батькам. Один із героїв наших текстів, директор київської Середньої загальноосвітньої школи №45 Олександр Пошелюжний, розповідав про приклад такого методу, що вже практикують у цій школі.
До прикладу, учень каже вдома: “Ми беремо участь у проекті “Люби книгу”, треба прочитати оповідання або казочку. А ще – принести улюблену книгу для бібліотеки”. Тоді мама приходить на збори із книжкою. Тобто відбувається взаємодія через дитину до батьків, а від батьків – до вчителів. Можна також запропонувати батькам та дитині приготувати разом печиво чи намалювати малюнок для виставки.
Додаткова ідея: наприкінці зборів у 45-ій школі батьки написали дітям побажання, які потім клеїли на велике серце. З одного боку було “я тобі бажаю”, а з іншого – “за що я тебе люблю”. Протягом року цей плакат висів у класі. За словами вчительки, діти постійно до нього підходили: хтось гладив ці побажання, хтось перечитував.

БАТЬКІВСЬКІ КОНСУЛЬТАЦІЇ

Тут можуть брати участь не тільки вчитель та батьки, а і психолог та соціальний педагог. Під час таких консультацій батьки можуть поділитись проблемами, з якими стикаються у вихованні дитини, знайти однодумців та вислухати поради експерта.
Орієнтовні теми:
  • Дитяча агресивність та її причини.
  • Самостійність дитини під час виконання домашніх завдань. Де межа?
  • Фантазування та дитяча брехня. Думки фахівців.
  • Дитячий егоїзм. Як його подолати?
  • Причини самотності дитини.

МАЙСТЕР-КЛАСИ

Учитель може запропонувати батькам поділитись з іншими тим, що вони вміють. Наприклад, хтось вміє робити витинанки, хтось (лікар або людина, яка пройшла відповідний тренінг) може розповісти про надання першої допомоги, хтось - продемонструвати, як виготовляти ляльок-мотанок, а хтось – поділитись цікавими рецептами приготування випічки.
ід час співпраці батьки пізнають одне одного, а вчитель тим часом може задавати теми розмови (якщо це технічна робота), які не стосуються майстер-класу.
Нагадуємо, що вчитель може вкладати власний зміст у форму роботи, яку обирає.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

КОНФЛІКТИ МІЖ БАТЬКАМИ ТА ДІТЬМИ: ПРИЧИНИ ТА СПОСОБИ ЇХ ПОДОЛАННЯ

Роль сім’ї у професійному визначенні підлітків

Профілактика стресів у педагогічній практиці