Рекомендації для батьків майбутніх п’ятикласників


Рекомендації для батьків майбутніх п’ятикласників


Скоро ваша дитина закінчить початкову школу і перейде в п'ятий клас. З'являться нові предмети і багато нових вчителів. Тому необхідно заздалегідь підготувати дитину до вимог середньої школи.
Перш за все, слід переконатися, що дитина засвоїла головне завдання початкової школи - придбав вміння вчитися: робити уроки самостійно, якісно і в строк. Крім того, навчився вчитися - самостійно знаходити джерела необхідної інформації.
На жаль, не завжди перший навчальний досвід буває позитивним. Часто очікування, пов'язані зі шкільним життям, не виправдовують себе. У дитини наростає тривожність, формується негативне ставлення до вчителя, одноліткам, навчанні. Надалі, якщо своєчасно не вжити належних заходів, проблеми будуть наростати, як снігова куля. Ситуація ускладнюється кризою дорослішання, пубертатний період (періодом статевого дозрівання) в життя дитини.
Психологічна готовність дитини до навчання в основній школі передбачає такі складові:
інтелектуальну - володіння знаннями і вміннями, яскрава образна мова;
орієнтовна - здатність до організації та плануванні свого життя;
регулююча - здатність до самоконтролю і самооцінці;
мотиваційна - бажання виконувати навчальні та громадські завдання;
соціальна - здатність взаємодії з однокласниками, вчителями, батьками.
Розглянемо, як допомогти четверокласникам уникнути шкільної дезадаптації.
На етапі переходу в п'ятий клас важливо сформувати у дитини наступне якості:
· Самостійний пізнавальний пошук вирішення поставлених завдань;
· Вміння самостійно ставити цілі і завдання, планувати свою діяльність;
· Вміння самостійно адекватно контролювати й оцінювати свою діяльність;
· Прагнення до активної життєвої позиції в класі, в школі, в системі додаткової освіти;
· Виявлення напрямків професійної діяльності, де дитині цікаво і комфортно.
У початковій школі більшу увагу було приділено розвитку інтелектуальних здібностей, формувалися вміння розумової та фізичній праці. У меншій мірі закладалися вміння спілкуватися з дорослими і з однолітками. У підлітковому віці різко зростає потреба людини у спілкуванні. В школу підліток ходить не так вчитися, скільки спілкуватися. З'являється інтерес до протилежної статі.
Завдання батьків навчити дитину правильно спілкуватися.
        Створюйте умови для розвитку самостійності в поведінці дитини.
-У п’ятикласника неодмінно мають бути домашні обов’язки, за виконання яких він несе відповідальність.
- Незважаючи на уявну дорослість, п’ятикласник потребує ненав’язливого контролю збоку батьків, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
-Для п’ятикласника учитель - вже не такий незаперечний авторитет, як раніше, на адресу учителів можуть звучати критичні зауваження. Важливо обговорити з дитиною причини його невдоволення, підтримуючи при цьому авторитет учителя.
- П’ятикласникові вже не так цікаве навчання саме по собі, багатьом в школі цікаво бувати тому, що там багато друзів. Важливо, щоб у дитини була можливість обговорити свої шкільні справи, навчання і стосунки з друзями в сім’ї, з батьками.
 -Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його учбових справах, бажано звернутися за консультацією до учителя або шкільного психолога.
Правила спілкування з дитиною:
1.Перша умова шкільного успіху п’ятикласника
- безумовне прийняття дитини, незважаючи на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися. Якщо в сім’ї сталися якісь події, що вплинули на психологічний стан дитини (розлучення, від’їзд в довге відрядження когось з батьків, народження ще однієїдитини і тд.) повідомте про це класного керівника.
2. Виявляйте цікавість до шкільних справ, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід з конфліктів. Беріть участь в неформальному спілкуванні зі своєю дитиною після минулого шкільного дня.
3. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів.
4. Не слід відразу послабляти контроль за учбовою діяльністю дитини, якщо в період початкової школи він звик до вашого контролю. Привчайте його до самостійності поступово.
5. Обов’язково познайомтеся з його однокласниками, надайте можливість спілкування дітям у вихідні дні у вас удома, з метою мати можливість спостерігати за поведінкою дітей, стилем їх спілкування, впливати на правильний розвиток їх взаємовідносин.
6. Недопустимі фізичні заходи, дії, залякування, критика на адресу дитини, особливо у присутності інших людей (бабусь, дідусів, однолітків). Виключіть такі заходи покарання, як позбавлення задоволень, фізичні і психічні покарання.
7. Враховуйте темперамент дитини в період адаптації до шкільного навчання в 5 класі. Повільні і нетовариські діти набагато важче звикають до класу, нового ритму навчання, іноді швидко втрачають до нього інтерес, якщо відчувають з боку дорослих і однолітків насильство, сарказм і жорстокість.
8.Надайте дитині більше самостійності в учбовій роботі і організовуйте обґрунтований контроль за його учбовою діяльністю.
9.Заохочуйте дитину, і не лише за учбові успіхи. Використайте стимули морального заохочення.
10. Пам’ятайте, що основними помічниками батьків в складних ситуаціях є терпіння, увага і розуміння. Постарайтеся створити сприятливий клімат в сім’ї для дитини.
Психологи рекомендують  звернути увагу на наступні способи подолання тривожності п’ятикласників :
1. Не порівнюйте дитину з оточенням.
2. Довіряйте дитині.
3. Частіше хвалите його, але так, щоб він знав, за що.
4. Демонструйте зразки упевненої поведінки, будьте в усім прикладом дитині.
5. Не пред’являйте до дитини завищених вимог.
6. Будьте послідовні у вихованні дитини. Не забороняйте без всяких причин того, що дозволяли раніше.
7. Намагайтеся робити дитині менше зауважень.
8. Використайте покарання лише в крайніх випадках.
9. Не принижуйте дитину, караючи його.
10. Спілкуючись з дитиною, не підривайте авторитет інших значимих для нього дорослих людей.
11. Допоможіть дитині знайти справу до душі.
УВАГА! Дуже важливо похвалити і обійняти дитину з самого ранку. Це аванс на весь довгий і важкий день!
Миру і добра Вашим сім`ям!
В Екатеринбурге школьники избили четвероклассника — URA.RU

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

КОНФЛІКТИ МІЖ БАТЬКАМИ ТА ДІТЬМИ: ПРИЧИНИ ТА СПОСОБИ ЇХ ПОДОЛАННЯ

Роль сім’ї у професійному визначенні підлітків

Профілактика стресів у педагогічній практиці